Tips och ideér

Posted by admin on 2013/02/12 in Tips |

Tips och ideér för hur du kan lyckas med din webbshop!

När man väl är i gång och webbshopen är klar så börjar allvaret, att vara butiksägare på nätet är inte så lätt som man kanske tror, det finns väldigt många konkurrenter i dom flesta områdena. Därför så kan man söka och försöka hitta likasinnade på nätet för att bolla ideér med. Vi försöker här tipsa dig om de saker som kan göra dig mer framgångsrik inom e-handel.

Du bör göra en marknadsundersökning, och göra den regelbundet.

För att veta hur din sida fungerar kan du  göra undersökningar på hur dina kunder eller potentiella kunder upplever marknaden och kan ge dig information hur dom ser på just din idé. För att undersöka marknaden finns det en hel del lösningar och du får försöka lära dig så mycket som möjligt av de svar du får. Att gör undersökningen igen med en annan målgrupp kan också vara till stor hjälp. Försök med andra frågor och annan målgrupp.

Ett brett sortiment är inte alltid bra, hellre smalt och djupt.

Det kan ha sina fördelar att vara specialiserad, dels så blir det lättare att hitta dig via sökmotorer och du kan få rekommendationer av dom som är duktiga på just ditt område. Kunderna kommer kanske också att lita mer på din kunnighet inom just ditt område. Om din webbshop blir den enda dina kunder behöver så blir ditt arbete mycket lättare och ditt sortiment behöver verkligen inte innehålla allt.

Ta verkligen din webbshop på allvar.

Du ska verkligen ta din webbshop på allvar, det är lika viktig som en fysisk butik. Se till att du försöker förbättra din webbshop regelbundet, se till att ditt sortiment är ”up to date” så att säga och erbjud bra information som dina kunder frågar efter. Trots allt så kan det finnas de som drar sig för att handla online på grund av säkerhetskäl. Så se till att du ger information om detta till dina kunder så är sannolikheten att de handlar större.

Möjligheten till ett nyhetsbrev.

En förutsättning till att öka omsättningen är ju nya kunder och då kan ett nyhetsbrev vara ett sätt att få nya kunder. Se till att möjligheten att anmäla sig till ditt nyhetsbrev är synligt på webbshopen. Att kunden själv får välja att gå med är viktigt. Givetvis så vill man ju att det tidigare kunderna ska återkomma och har dom då gått med i nyhetsbrevet så är det ett bra sätt att få dessa att uppmärksamma din webbshop igen.

Produktinformation.

Att ha mycket information om dina produkter gör det enklare för dina kunder att avgöra om dom ska handla av dig eller inte. Försök att gör riktigt bra produktbeskrivningar för det lönar sig i längden.

Fri frakt?

Det är inte hållbart i längden att erbjuda fri frakt, men det kan vara ett lockbete att när man för en viss summa få fraktfritt. Det kan uppmuntra kunderna till att handla mer. Man kan också vid vissa tillfällen bjuda på frakten, till exempel inför jul.

Copyright © 2013-2019 brawebbshop.se All rights reserved.
This site is using the Desk Mess Mirrored theme, v2.5, from BuyNowShop.com.